عژک نت

این سایت برای سرگرمی و خدمت به مردم ساخته شده است

عژک نت

این سایت برای سرگرمی و خدمت به مردم ساخته شده است

این سایت برای این که به مردم کمک کند ساخته شده است و اطلاعات مفید و برنامه های زیادی در اختیار مردم قرار می دهد

طبقه بندی موضوعی

بهترین راه برای تمیز کردن تلفن های همراه

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۹ ب.ظ

This is the best way to clean your dirty cell phone

با وجود طراحی های زیبا و شیک، تلفن های همراه، حمل کننده ی مقدار بسیار زیادی از انواع باکتری ها هستند. دلیل این امر این است که تلفن های همراه با ما به همه جا می آیند، حتی دستشویی و حمام!

تلفن همراه حاوی معجونی از تمامی میکروب هایی است که در طول روز با آنها سر و کار داریم. چرا که ما مدام در حال دست زدن به اشیاء مختلف و بعد از آن به تلفن های همراه خود هستیم.

در سال ۲۰۱۱ در بریتانیا مطالعه ای بر روی ۳۹۰ تلفن همراه انجام شد که در کمال نا باوری از میان هر ۶ تلفن همراه، دریکی از آنها اثری از مدفوع یافت می شد. همچنین در تحقیقاتی دیگر از باکتری های موجود بر روی تلفن همراه نمونه برداری و کشت داده شد. پس از سه روز کشت دادن نمونه ها انواع زیادی از میکروب های پوستی بی خطر و انواع زیادی زیادی نیز از میکروب های خطرناک مانند استافیلوکوکوس اورئوس برداشت شد!

سال گذشته نیز آزمایشی بر روی تلفن های همراه کارکنان یک شرکت انجام شد که این آزمایشات نشان داد تلفن های همراه این افراد دارای ۱۰ تا ۱۲ نوع باکتری خطرناک است که سه مورد از آنها مخصوص توالت هاست.

بهترین راه برای تمیز کردن تلفن های همراه چیست؟

بهترین راه برای تمیز نگه داشتن تلفن همراه این است که به صورت مداوم و بسیار زیاد دست های خود را بشویید و از به همراه داشتن تلفن همراهتان در دستشویی و حمام بپرهیزید.
برای کمتر پخش شدن باکتری ها در هنگام درست کردن غذا از استفاده و حتی به همراه داشتن تلفن های همراه خود داری کنید. تلفن همراه خود را حداقل یکبار در روز با استفاده از یک پارچه ی مرطوب و مقدار کمی صابون ضد باکتری کاملا تمیز کنید. برای این کار می توانید از دستمال های مرطوب مخصوص کودکان نیز استفاده کنید. این دستمال ها در کشتن باکتری ها بسیار موثر هستند.

محصولا مدرن تری نیز برای تمیز و ضد عفونی کدن تلفن های همراه وجود دارند. مانند دستگاهی که تلفن همراه خود را درون آن قرار می دهید و دستگاه با استفاده از اشعه ی UV میکروب های موجود بر روی تلفن همراه شما را از بین می برد. شرکت Corning که در عرصه ی ساخت شیشه های تلفن های همراه است نیز در حال کار بر روی شیشه ای ضد باکتری است. اما تا زمان به بازار آمدن این تکنولوژی های جدید لازم است تا خودتان دست به کار شوید. مخصوصا اگر اطرف شما کسانی که از لحاظ سیستم ایمنی بدن مشکل دارند زندگی میکنند. بنابراین این کار را علاوه بر سلامتی خود، بلکه برای سلامتی افرادی که با شما زندگی می کنند نیز انجام دهید.

منبع: tv10

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی