عژک نت

این سایت برای سرگرمی و خدمت به مردم ساخته شده است

عژک نت

این سایت برای سرگرمی و خدمت به مردم ساخته شده است

این سایت برای این که به مردم کمک کند ساخته شده است و اطلاعات مفید و برنامه های زیادی در اختیار مردم قرار می دهد

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه مشترکان موبایل برای استفاده از طرح ترابردپذیری شماره‌ها را 500 تومان اعلام کرد.

 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تازگی در قالب مصوبه‌ای به تدوین مقرراتی در خصوص اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها پرداخته و در قالب این مصوبه مواردی مانند هزینه جابجایی میان دو اپراتور را برای مشترکان تلفن همراه اعلام کرده است.

ترابردپذیری شماره‌ها که گفته می‌شود پس از سالها وقفه قرار است از امسال اجرایی شود طرحی است که به واسطه اجرای آن مشترک می‌تواند بدون آنکه شماره خود را تغییر دهد اپراتور ارائه دهنده خدمات خود را تغییر داده و به عنوان مثال با داشتن شماره همراه اول از خدمات ایرانسل استفاده کند یا بالعکس.

در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات که به تازگی بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات قرار گرفته بندهای مختلفی طراحی شده و آمده است:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۰۰
علی ژاله کریمی

Opera اولین مرورگر با VPN داخلی! حفظ حریم شخصی تنها با یک کلیک

اگر از سرویس‌های امن برای اتصال به اینترنت و تبادل اطلاعات استفاده می‌کنید، به احتمال بسیار زیاد باید از VPNها استفاده کرده باشد. معمولا استفاده از چنین سرویس‌هایی نیازمند نصب برنامه‌های جداگانه بر روی سیستم و یا موبایل می‌باشد که در کنار آن باید هزینه‌ای را نیز برای دریافت خدمات بپردازید. اما امروز Opera نسخه‌ای از مروگر خود را تحت عنوان نسخه‌ی توسعه دهندگان برای سیستم‌های دسکتاپ منتشر نمود که به صورت پیش فرض و داخلی از سرویس Virtual Private Network پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این مرورگر کافی است تنها یک کلیک کرده و سوییچی را جابه جا کنید تا به سرویسی با قابلیت رمزنگاری اتصال 256 بیتی دسترسی پیدا کنید.

در حال حاضر نسخه پیش نمایش تنها به شما امکان اتصال به سه کشور را خواهد داد، اما انتظار می‌رود قابلیت اتصال به تمامی کشورها به نسخه نهایی اضافه شود. به هر حال استفاده از این سرویس در مرورگر اپرا کاملا رایگان است و این احتمالا ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل برای حفظ حریم شخصی شما خواهد بود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۵۴
علی ژاله کریمی

ک سری از تحریم های گوگل برای ایرانیان برداشته شد .

سایت های
developer.android.com
developer.google.com
console.developers.google.com
code.google.com
analytics.google.com

رفع تحریم شدند ! البته این ک این رفع تحریم ها دائم یا موقتی است هنوز مشخص نیست !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۹
علی ژاله کریمی

ایدا لاولیس: ریاضی‌دان، نویسنده و نخستین برنامه‌ساز رایانه بود. وی بیشتر برای همکاریش با جارلز ببیج در زمینه رایانه همه منظوره به اسم «ماشین تحلیلی» مشهور است. یادداشت های او درباره ی این ماشین شامل اولین آنجه به عنوان اولین الگوریتم شناخته میشوند است که  قرار بود توسط یک ماشین استفاده شوند؛ به همین دلیل، او غالباً به عنوان اولین برنامه ساز رایانه شناخته شده است. یادداشت های اِیدا در تاریخ رایانه ها بسیار مهم است. وی ایده قابلیت استفاده رایانه ها را برای کار هایی غیر محاسبات را هم گسترش داد که ببیج هم در این مورد تاکید زیادی کرده است. وزارت دفاع آمریکا در سال ۱۹۷۹ به افتخار این دانشمند، نام وی را بر زبان برنامه‌نویسی ایدا (آدا) گذاشت.

آلن تورینگ: اگر کمی به جلوتر و به زمان کامپیوتر های مدرن برسیم، یکی از مهمترین شخصیت های توسعه کامیپوتر که ما می شناسیم آلن تورینگ است. تورینگ به عنوان پدر علم محاسبهٔ نوین و هوش مصنوعی شناخته شده‌است. جایزهٔ تورینگ به افتخار او نام‌گذاری شده است. جایزهٔ تورینگ معتبرترین جایزه در علم رایانه است که هر سال از سوی انجمن ماشین‌های حسابگر (ACM) اعطا می‌شود.

لینوس توروالدز: یک مهندس نرم‌افزار فنلاندی-آمریکایی است که به خاطر آغاز و توسعهٔ هسته لینوکس و همچنین نرم‌افزار گیت شناخته می‌شود. او پس از چندی معمار ارشد پروژه هسته لینوکس شد و هم‌اکنون مسئولیت هماهنگ کنندهٔ پروژه (هسته لینوکس) را بر عهده دارد.

دنیس ریچی: دانشمند علوم رایانه آمریکایی بود که بیشتر به عنوان خالق زبان برنامه‌نویسی سی و مشارکت‌هایش در توسعهٔ سیستم‌عامل یونیکس، به همراه کن تامسون، شناخته می‌شود. ریچی و تامپسون جایزه تورینگ را در سال ۱۹۸۳ از انجمن ماشین‌های حسابگر دریافت کردند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۵
علی ژاله کریمی

اولین مستندات مربوط به پروتکل HTTP به سال 1991 برمی گردد اگرچه تا سال 1996 با مرورگرهای وب سازگار نبود. ما می توانیم در سال 2016 تولد بیست سالگی این پروتکل را جشن بگیریم ولی آیا واقعا پروتکلی غیرمتمرکز، سریعتر، امن تر از پروتکل HTTP وجود ندارد که ما بتوانیم از آن استفاده کنیم؟

در واقع این پروتکل وجود دارد و ما به آن IPFS می گوییم که مخفف InterPlanetary File System می باشد.

پروتکل IPFS چگونه کار می کند؟

پروتکل IPFS یک پروتکل توزیع چندرسانه ی متن باز می باشدکه به وسیله ی محتوا و شناسه ها آدرس دهی می شود.

براساس وب سایت توسعه دهندگان این پروتکل، افرادی که می خواهند از وب امن تر و سریع تر استفاده کنند در دسته ی استفاده کنندگان از این پروتکل قرار می گیرند. اکنون فرصت این است که راجب جزئیات این پروتکل بیشتر توضیح دهیم.

پروتکل IPFS  یک سیستم توزیع فایل همتا به همتا می باشد(Peer to Peer) بنابراین شما می توانید فکر کنید که شبیه به ازدحام بیت تورنت می باشد. IPFS از یک جدول hash توزیع شده استفاده می کند که به وسیله بلوک هایی تبادل پیدا می کنند و برای خود یک گواهینامه ای در یک فضا تولید می کنند بنابراین هیچ نقطه ضعفی در آن دیده نمی شود. این به وسیله ی متصل شدن به دستگاه هایی با سیستم مشابه به عنوان سیستم ریشه یا نود کار می کند. پروتکل IPFS نیاز وب سایت ها برای داشتن یک سرور اصلی مرکزی را برای سرویس دادن به خواننده ها برطرف کرده است همچنین راهی برای بهبود HTTP را فراهم کرده.

می توان موارد مهم مربوط به استفاده از پروتکل IPFS را به صورت زیر بیان کرد:

متکی نبودن به سرورها
همه ی ما بارها و بارها با صفحه ی "Page Not Found 404" مواجه شده ایم، به عبارتی این بدان معناست که صفحه ای که شما درخواست آن را کرده اید موجود نمی باشد همچنین کد 404 نشان می دهد که وب سرور نمی تواند درخواست شما را عملی کند. شاید خطای 404 به این دلیل برای شما رخ دهد که مطلبی که می خواهید ببینید بسیار قدیمی است و از روی سرورها برداشته شده است ولی برخی مواقع این خطا به دلیل خرابی سرور می باشد و به اشتباه این خطا را به شما نشان می دهد که این یکی از بزرگترین ایرادات پروتکل HTTP می باشد.

اگر یک سرور از کار بیفتد یا به طور دائم به یک مکان جدید نقل مکان کند هر لینکی که به آن اشاره کند، به دلیل عدم توانایی پاسخگویی سرور متوقف می شود و برای همیشه محتوایی که روی سرور بوده است از دست می رود و راهی برای برگرداند آن ها با صرف هزینه و زمان کم وجود نخواهد داشت و باعث ورشستگی صاحبان وب سایت ها می شوند.

تفاوت اساسی و کلیدی IPFS با HTTP در این است که شما به جای این که آدرس یک سرور را جستجو کنید خود محتوا را جستجو می کنید. به جای خواستن و اعتماد کردن به یک سرور برای تامین کردن محتوایی که شما نیاز دارید میلیون ها کامپیوتر وجود دارد که قادر به ارائه ی فایلی خاص به صورت جداگانه به شما می باشند، درست شبیه شبکه ی تورنت.

کاهش هزینه ها
یکی دیگر از فایده های IPFS کاهش هزینه ها هم برای ارائه دهندگان محتوا و هم برای کاربران نهایی می باشد. خدمات و گرفتن داده ها به وسیله ی HTTP از آن سر دنیا گران می باشد. تامین کنندگان محتوا با همتایان خود برای شارژ کردن و همکاری توافق می کنند و محتواهای خود را بر روی کامپیوترهایی که با آن ها قرارداد دارند می گذارند حال ممکن است تامین کننده ی محتوایی در کشورهای خاصی که بازدیدکنندگان بیشتری دارد با افراد مدنظر خود قرارداد ببندد تا هزینه های خود را کاهش دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۱
علی ژاله کریمی

یکی از افزونه های بسیار خوب برای این کار Tab Draft می باشد. برای نصب این افزونه کافی است بر روی اسم افزونه در همین مقاله کلیک کنید و بعد از باز شدن صفحه ی مربوط به افزونه های کروم آن را به مرورگر خود اضافه کنید. بعد از نصب این افزونه هنگامی که شما یک تب جدید را در مرورگر کروم خود باز می کنید با صفحه ی سفیدی مواجه می شوید که می توانید به راحتی هر نکته و یا یادداشتی را که مدنظر خود دارید در آن وارد کنید همچنین اگر شما تب مروگر کروم خود را ببندید و سپس آن را باز کنید شما می توانید یادداشت هایی که قبلا انجام داده بودید را باز مشاهده کنید.

بر اساس گفته ی توسعه دهندگان این افزونه یادداشت های شما روی مرورگر شما ذخیره خواهد شد و نه روی سرور.

شاید بزرگترین مزیت این افزونه استفاده ی راحت و بدون دردسر از آن می باشد به این صورت که بعد نصب کردن آن روی مرورگر خود کافی است یک تب جدید در مرورگر خود باز کنید و شروع به یادداشت کردن کنید البته از کمبودهای آن می توان به این نکته اشاره کرد که شما نمی توانید در یک زمان دو یادداشت داشته باشید همچنین از فرمت های مختلف یادداشت برداری هم پشتیبانی نمی کند پس چرا باز هم ما آن را به شما پیشنهاد کردیم؟

یکی از دلایل آن سادگی Tab Draft می باشد، شما وقتی می خواهید یک یادداشتی را انجام دهید یا یک ایده ی به ذهن شما می رسید و یا حتی در یک جلسه ی کاری هستید دوست دارید تا به راحت ترین و سریع ترین شکل آن را انجام دهید که Tab Draft به خوبی توانسته این نیاز کاربران را تامین کند.

 یکی دیگر از مواردی که می توان به آن اشاره کرد متن هایی است که شما در سرتاسر وب پیدا می کنید را می توانید به راحتی در Tab Draft ذخیره کنید.

مورد بعد استفاده از Tab Draft برای نگه داری از یادداشت های پراستفاده ی شما می باشد، فرض کنید شما هر روز مجبورید یک متن ثابت را با کمی تغییر برای افرادی ارسال کنید.

کاربرد دیگر Tab Draft ایجاد لیست های انجام کار مختلف می باشد که شما می توانید در آن به راحتی لیستی از کارهایی را که قرار است انجام دهید را یادداشت کنید و بعد از انجام دادن کارها، آن ها را پاک کنید.

همچنین با نصب Tab Draft امکان انجام محاسبات ریاضی نیز در تب های جدید به شما داده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۴۷
علی ژاله کریمی


هنگامی که در ویندوز 10 با چیزی اشتباه رو به رو شوید یک کد QR برای کمک دریافت می کنید. مایکروسافت در نهایت کد QR را به صفحه آبی ویندوز 10 افزود که در مشکلات خاص کمک خواهد کرد.

پیش از این کاربران بایستی با کد توقف موجود در صفحه آبی به جستجوی اطلاعات مشکل می پرداختند. کدهای QR ویندوز 10 در بیلد 14316 این ویندوز وجود دارد.

مایکروسافت قصد داشته صفحه آبی را شامل قابلیت های بیشتری کرده به شکلی که از طریق کدهای QR کاربران مستقیما می توانند از پشتیبانی برای رفع مشکل کمک گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۳۶
علی ژاله کریمی

اگر از زمان معرفی گلکسی اس۶ و گلکسی اس۶ اج همواره دنبال‌کننده خبرهای مربوط به این دو دستگاه هوشمند بوده‌اید، بدنیست نیم‌نگاهی نیز به قابلیت‌های ویژه این دو دستگاه هوشمند داشته باشید.

اکثر قابلیت‌های عنوان شده در زیر در هر دو دستگاه یادشده قابل استفاده‌اند اما گلکسی اس۶ اج با توجه به بهره‌گیری از طراحی خاص، به قابلیت‌های بیشتری نیز تجهیز شده است.

شارژ سریع و ارتباط آن با صفحه‌نمایش

اگر شما نیز نیم‌نگاهی به دفترچه راهنمای این دو دستگاه هوشمند داشته باشید به جزئیاتی قابل توجه در خصوص شارژ سریع این دو دستگاه برخواهید خورد و آن اینستکه این قابلیت هنگامی که صفحه‌نمایش دستگاه روشن است قابل استفاده نخواهد بود! بنابراین اگر قصد دارید از این قابلیت استفاده کنید، روشن کردن صفحه‌نمایش دستگاه برای مشاهده هشدارها و یا وب‌گردی در این حالت را فراموش کنید.

Fast-charging-and-your-display

شارژ بی‌سیم و رابطه آن با آنتن‌دهی

یکی از نکات مهم دیگر که در دفترچه راهنمای اس۶ و اس۶ اج خواهید خواند آنستکه در حالتیکه از قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنید، آنتن‌دهی دستگاه شما تضعیف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر در مکانی با پوشش شبکه پایین زندگی می‌کنید مدنظر داشته باشید که شارژ بی‌سیم دستگاه می‌تواند آنتن‌دهی دستگاه هوشمند شما را به طور کامل مختل کند.

Wireless-charging-and-reception

ریست سخت‌افزاری

اگر در شرایطی قرارگرفته‌اید که دستگاه شما عکس‌العملی نسبت به ورودی‌ها ندارد و حتی کلید روشن و خاموش نیز کار نمی‌کند، می‌تواند از گزینه بازنشانی سخت‌افزاری به عنوان یک راهکار استفاده کنید. برخی دستگاه‌های الکترونیکی از یک کلید مجزا برای نیل به این هدف بهره می‌برند و این درحالیستکه گلکسی اس۶ و اس۶ اج با گرفتن کلید خاموش و روشن به مدت ۷ ثانیه راه‌اندازی مجدد خواهند شد و امکان استفاده مجدد را فراهم می‌کنند.

Hardware-reset

تعداد آیکون‌ها در هر ردیف

قابلیت دیگر موجود در اس۶ و اس۶ اج آنستکه به راحتی می‌توانید تعداد آیکون‌های موجود در هر ردیف را تغییر دهید. گزینه‌های ۴×۴، ۵×۴ و نهایتا ۶×۴ را می‌توانید امتحان و بهترین ترکیب را انتخاب کنید. بدین‌منظور تنها کافی است بر روی قسمتی خالی از صفحه‌نمایش گوشی، دست خود را نگه داشته تا وارد حالت ویرایش شوید و نهایتا در قسمت سمت چپ گزینه تغییر تعداد آیکون‌ها در هر ردیف را انتخاب کنید.

Icon-grids

حذف فلیپ‌بورد

همان‌طور که در گلکسی اس۵ و یا گلکسی نوت۴ مشاهده کرده‌اید، سامسونگ به طور پیش‌فرض سربرگ ارائه خلاصه اطلاعات فلیپ‌بورد را به صفحه‌نمایش دستگاه شما افزوده است اما در صورتی که به این گزینه علاقه ندارید و یا از آن استفاده نمی‌کنید، با نگه‌داشتن انگشت بر روی قسمت خالی از صفحه‌نمایش و برداشتن تیک بالای قاب فلیپ‌بورد می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

Remove-Flipboard

آیکون‌های نمایشگر

اگر هنوز مطمئن نیستید آیکون‌های نمایشگر، هرکدام چه معنا و مفهومی دارند در زیر می‌توانید لیستی از این آیکون‌ها را به همراه معانی آن‌ها مشاهده کنید.

Indicator-icons.jpg

اجرای راحت قابلیت چندپنجره‌ای

منوی برنامه‌های اخیر با شکل و شمایل کارت‌گونه در اس۶ و اس۶ اج اکنون به شما این امکان را می‌دهد تا دو برنامه را به طور همزمان مستقیما و از طریق گزینه موجود در کنار عنوان برنامه‌ها اجرا کنید. بدین‌منظور کافی است کلید مشخص‌شده در تصویر زیر را لمس کنید تا سریعا وارد حالت یادشده شوید. به عنوان راه‌حلی دیگر می‌توانید کلید خازنی برنامه‌های اخیر (از کلید هوم) را نگه دارید تا این لیست در مقابل شما قرارگیرد.

Launch-MultiWindow-easily

قابلیت نمایش درکنار هم چندبرنامه

قابلیت دیگری که در پرچمدار جدید سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، Pop-up View نام‌گذاری شده است. این قابلیت به شما امکان تغییر اندازه پنجره برنامه‌ها را داده تا بتوانید چندین برنامه را در صفحه‌نمایش دستگاه هوشمند خود در کنار یکدیگر قرارداده و به آسانی میان آن‌ها جابجاشوید. برای استفاده از این قابلیت کافی است انگشت خود را بر روی حاشیه صفحه برنامه‌ها قرارداده و به صورت ضربدری بکشید.Multitask-better-with-pop-up-view

اجرای سریع برنامه دوربین

Quick Launch یکی از مفیدترین قابلیت‌های موجود در گلکسی اس۶ و اس۶ اج است که به شما این امکان را خواهد داد تا با دوبار لمس کلید هوم، سریعا وارد برنامه دوربین شوید. مدنظر داشته باشید که مهم نیست در چه برنامه‌ای باشید و یا در کدام قسمت گوشی به سر می‌برید، به هرحال این قابلیت در هر شرایطی قابل استفاده است.

Quick-Launch

قابلیت رهگیری در دوربین

Tracking AF قابلیت کابردی جدید دیگری است که به با استفاده از آن می‌توانید فوکوس را بر روی اشیا و یا موضوعات در حال حرکت (و یا موضوعاتی که در آستانه حرکت قراردارند) قفل کنید و بدین‌ترتیبدوربین شما به تعقیب سوژه خواهد پرداخت. برای فعال کردن این قابلیت کافی است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۳
علی ژاله کریمی

بتازگی سرویس رایگان نویسا این قابلیت را به صورت سرویس اینترنتی برای کاربران فارسی ارائه کرده است. برای استفاده از این سرویس باید حتما از مرورگر گوگل کروم استفاده کرد و مسلما دسترسی به اینترنت نیاز است.پس از زدن دکمه Start سرویس از شما اجازه دسترسی به میکروفون سیستم را میخواهد که با کلیک بر روی دکمه Allow اینکار انجام میشود.حالا با صحبت کردن در میکروفون،واژه های گفتار شما پردازش و در ویرایشگر پایین به متن فارسی تبدیل میشود.   بهنویس : سرویس بهنویس یکی از قدیمی ترین و بهترین سرویس های فارسی در این زمینه است، کافیست برای شروع به صفحه اصلی سایت مراجه کرده و کلمه فینگلیشی مثل Salam را تایپ کنید تا بلافاصله در کادر پایین متن فارسی تبدیل شده را مشاهده کنید.

تبدیل متن پینگلیش به زبان فارسی

دقت این سرویس در تبدیل متون بسیار خوب است و شما نیز میتوانید با انجام اصلاحات به بهبود آن کمک کنید.

تبدیل متن فینگلیش به زبان فارسی

ویژگی های بسیار خوب این سرویس عبارت است از:

  • تایپ و تبدیل آنی متن ها
  • نسخه و افزونه برای نرم افزار Office Word (ورد آفیس) – نسخه آفلاین
  • نرم افزار (App) آیفون و آیپد
  • افزونه و تولبار مروگر برای تبدیل سریع متن
  • قابلیت استفاد و اضافه کردن در سرویس های Gmail،Yahoo و Facebook

تبدیل متن فارسی به صحبت (تبدیل نوشتار به گفتار)

با توجه به اینکه تقاضا کاربران برای این حوزه زیاد است اما تولید کننده و توسعه دهندگان محدودی در این حوزه فعالیت میکنند و اکثر نرم افزار های باید خریداری شوند و حتی نسخه آزمایشی آنها نیز در دسترس نیست. از نرم افزار های غیر رایگان در این زمینه با توجه به دمو های ارائه شده میتوان به نرم افزار های آریانا و نرم افزار پکتوس اشاره کرد. نرم افزار رایگان پارسی خوان شاید اولین و تنها نرم افزار رایگان در این زمینه باشد که با توجه به تست های ما دارای ضعف هایی مانند صدای رباتی و غیر طبیعی و نداشتن آهنگ مناسب خواندن متن میباشد.
منبع : انزل وب
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۷
علی ژاله کریمی

آیا اینترنت شما قطع شده وحوصله تان سر رفته ما یک روش عالی برای افلاین بازی کردن با کروم به شما معرفی میکنیم با ما همراه باشید. در ماه سپتامبر، گوگل این بازی دوی بی‌پایان را به Chrome Canary اضافه کرد. این نسخه از مرورگر گوگل کروم ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران می‌گذارد اما گوگل هشدار داده که این مرورگر مختص توسعه دهندگان و کاربران حرفه‌ای ست و گاهی اوقات ممکن است به طور کامل از کار بی افتد؛ اما خبر خوب اینکه هم اکنون می‌توانید بازی دوی بی‌پایان گوگل را در مرورگر گوگل کروم پایدار و با ثبات برای گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ بازی کنید این بازی سیاه و سفید است و تی رکس آفلاین ستاره‌ی آن است. گرافیک بازی اصلاً حرفه‌ای نیست اما به هر حال بازی زیبا و هیجان‌انگیزی وقتی اتصال اینترنت شما قطع استسعی کنید یک وب‌سایت دلخواه را در مرورگر گوگل کروم باز کنید. صفحه‌ی اطلاع رسانی حالت آفلاین بارگذاری خواهد شد که در آن تی رکس منتظر است تا بازی را شروع کنید. برای شروع بازی یا بر روی تی رکس کلیک کنید یا کلید spacebar از صفحه کلید را فشار دهید. بعد از شروع بازی برای نجات تی رکس از دست کاکتوس‌ها باز هم می‌توانید از کلید spacebar صفحه کلید استفاده کنیدشما میتوانید از 4 کلید کنار کیبورد هم استفاده کنید . ه محض اینکه به کاکتوس‌ها برخورد کنید بازی تمام می‌شود. امتیازات بازی فقط برای همان قسمتی که پایان یافته محاسبه می‌شود اما می‌توانید برای مقایسه امتیازات خود با دوستانتان از امتیازات خود یک اسکرین شات تهیه کنید. زمانی که در یک منطقه‌ی بدون پوشش اینترنتی مانند قطار یا هواپیما هستید و یا وقتی در انتظار با ثبات شدن اتصال اینترنت خانگی خودتان هستید استفاده از این بازی هم سرگرم‌کننده و هم هیجان‌انگیز است. نکته این بازی در گوشی هم قابل اجرا است

منبع : تی اس آی تی نیوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۲
علی ژاله کریمی