عژک نت

این سایت برای سرگرمی و خدمت به مردم ساخته شده است

عژک نت

این سایت برای سرگرمی و خدمت به مردم ساخته شده است

این سایت برای این که به مردم کمک کند ساخته شده است و اطلاعات مفید و برنامه های زیادی در اختیار مردم قرار می دهد

طبقه بندی موضوعی

بدون سخت‌افزار بازی کنید!

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ
با رونمایی از بازی‌های جدید، یکی از دغدغه‌های طرفداران بازی‌های کامپیوتری، اجرای این بازی‌ها است. اینکه با چه سرعتی اجرا شوند و چگونه و چه میزان گرافیک بازی را تغییر دهند تا به تعادلی از عملکرد روان و کیفیت مناسب تصاویر دست یابند، همواره چالشی بزرگ بوده است. برای کاربرانی که سخت‌افزارهای قوی دارند و در دوره‌های منظم بهترین سخت‌افزارها را تهیه می‌کنند، جای نگرانی وجود ندارد، اما برای بیشتر کاربران و بازیکنان، صرف هزینه‌های زیاد برای به‌روزرسانی سخت‌افزار مقدور نیست.

خوشبختانه، دنیای شبکه به کمک این افراد آمده است. امروزه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کلود، هر بازی و برنامه سنگینی، روی هر پلتفرمی و هرگونه دستگاهی نظیر موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، اجراشدنی است. «LiquidSky» برنامه‌ای است که از رایانش ابری سیار برخاسته و کمک می‌کند به ظرفیت بالایی از پردازش دست یابید و در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کنید.

1- همه چیز از رایانش ابری شروع شد
رایانش ابری مفهومی است که به موجب آن سرویس‌ها و خدمات تحت شبکه مدنظرتان بدون پیچیدگی، با صرف هزینه بسیار کم و با سرعت زیاد، در دسترس قرار می‌گیرند. این مفهوم به اندازه‌ای برای کاربران و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مربوطه مفید و کاربردی بود که دنیا به‌سرعت به سمت مفهوم رایانش ابری حرکت کرد. دیری نگذشت که سرویس‌های زیادی مبتنی بر تکنولوژی‌های ابری به وجود آمد و سهم خود را در بازار پیدا کرد.

با توجه به استقبال زیاد از تکنولوژی‌های ابری، مفهوم جدیدی متولد شد تا رایانش ابری همچنان در صدر موضوعات داغ سیستم‌های توزیع‌شده قرار گیرد. در این مفهوم جدید بر توانایی‌های دستگاه‌های سیار تمرکز شده و نام آن «رایانش ابری سیار» یا «Mobile Cloud Computing»  نهاده شده است که دستگاه‌های سیار، موبایل‌ها، فبلت‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها را شامل می‌شود. یکی از مشکلات اصلی در این دستگاه‌ها، توانایی کم پردازش آن‌ها به دلیل سخت‌افزارهای ضعیف و مشکل مصرف باطری است. در صورتی که بخواهید بازی‌ها و برنامه‌هایی را که نیازمند توان پردازشی زیاد هستند بر روی آن‌ها اجرا کنید، با حداقل یکی از این سه حالت روبه‌رو می‌شوید:
1- به دلیل سخت‌افزار ضعیف امکان اجرای آن وجود ندارد.
2- اجرای آن سرعت کمی خواهد داشت.
3- باطری دستگاه به دلیل انجام عملیات پردازشی زیاد، به‌سرعت مصرف می‌شود.
رایانش ابری سیار این سه مشکل را هدف گرفته است و قصد دارد آن‌ها را رفع کند. موفق‌ترین برنامه‌ای که مفهوم رایانش ابری سیار را پیاده‌سازی کرده، LiquidSky است. این نرم‌افزار بر ویندوز، اندروید و مکینتاش موجود است. علت پشتیبانی از ویندوز و مکینتاش به دلیل اجرای پردازش‌های سنگین روی لپ‌تاپ‌های ضعیف است.
2- قابلیت‌های LiquidSky
نخست، بیشتر تمرکز LiquidSky روی اجرای بازی بوده است. با استفاده از آن، بازی‌هایی که در شبکه‌های Steam، Battle.net و App Store مایکروسافت وجود دارد، با پرداخت هزینه بازی، به‌راحتی و با سرعت روی سرورهای LiquidSky نصب می‌شود. فارغ از دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید بازی‌های سایر پلتفرم‌ها را اجرا کنید. در شکل یک، کاربر نسخه ویندوزی بازی Crysis 2 Maximum Edition را از steam دانلود کرده و بر روی دستگاه اندرویدی خود اجرا و بازی می‌کند. فایل‌های بازی‌های شما روی دستگاه‌تان ذخیره نمی‌شود. سرورهای LiquidSky متصل به شبکه پرسرعت اینترنت هستندکه با دریافت درخواست نصب بازی، به سرعت شروع به دانلود و نصب بازی مربوطه می‌کنند.


  شکل 1: کاربر LiquidSky که بازی Crysis 2 Maximum Edition نسخه کامپیوتر را اجرا می‌کند.

در گام بعدی، ارائه دسکتاپ ویندوز (ویندوز 1.8 و ویندوز 10) یعنی VDI امکان‌پذیر شد. از طریق این سرویس، ماشینی مجازی همراه با سیستم‌عامل ویندوزی به شما اختصاص داده می‌شود. تمام فایل‌ها و امکانات نرم‌افزاری ویندوز در دسترس است. سپس امکان نصب برنامه‌هایی که نیازمند توان پردازشی بالا هستند، میسر شد. منظور از برنامه‌های نیازمند توان پردازشی بالا، برنامه‌هایی هستند که برای اجرای مناسب نیازمند کامپیوتری با مشخصات سخت‌افزاری قوی است. فتوشاپ، کورل، اَفتِر اِفکت، 3D مکس، Catia و Solid works نمونه‌ای از این برنامه‌ها هستند. امروزه با استفاده از LiquidSky امکان استفاده از تمام این برنامه‌ها بر روی گوشی موبایل یا تبلت امکان‌پذیر شده است.

3- ساختار LiquidSky
رایانش ابری سیار چندین ساختار متفاوت برای پیاده‌سازی دارد. در ساختاری که LiquidSky از آن پیروی می‌کند، پس از اجرای نرم‌افزار، دستگاه دستورات شما را که از طرق مختلف دریافت کرده است، از طریق اینترنت به سمت سرورهای LiquidSky می‌فرستد. این سرورها که عموماً سرورهای IBM مجهز به کارت‌های گرافیک Nvidia هستند، اقدام به پردازش دستورات می‌کنند. پس از پردازش، نتایج به صورت تصویر ویدیویی برای کاربر ارسال می‌شود. این مراحل در شکل دو به‌وضوح به تصویر کشیده شده است. 


  شکل 2: نمایش نحوه عملکرد LiquidSky

اگرچه عبور از شبکه اینترنت باعث افزایش تأخیر می‌شود، LiquidSky به ایجاد مرکزداده‌هایی در نقاط مختلف دنیا اقدام کرده است تا میزان تأخیر را به‌شدت کاهش دهد. در سایت این نرم‌افزار ذکر شده است اگر فاصله شما با نزدیک‌ترین مرکزداده کمتر از 1500 کیلومتر باشد، میزان تأخیر شما بسیار کم است و تجربه خوبی از استفاده نرم‌افزار خواهید داشت. در حال حاضر این شرکت 19 عدد مرکزداده در نقاط مختلف جهان دارد که مشاهده موقعیت جغرافیایی این مرکزداده‌ها از طریق مراجعه به سایت شرکت میسر هستند. همچنین در صورتی که تا 1500 کیلومتری شما مرکزداده‌ای وجود نداشته باشد، می‌توانید در محلی که هستنید، درخواست احداث مرکزداده دهید. در صورتی که تعداد درخواست‌های کاربران یک ناحیه به رقم معینی برسد، به‌زودی در آن ناحیه مرکزداده این شرکت احداث خواهد شد.

4- نحوه دسترسی به LiquidSky
این نرم‌افزار را می‌توانید به‌راحتی از طریق گوگل‌پلی دریافت کنید. پس از نصب نرم‌افزار و ثبت نام، می‌توانید هم به صورت رایگان و هم با صرف هزینه، از این برنامه استفاده کنید؛ البته برای پرداخت هزینه نیاز به حساب‌ بانکی خارج از ایران است. در صورتی که دسترسی به چنین حساب‌هایی برایتان مقدور نیست، باید از حالت Beta استفاده کنید. حالت Beta رایگان است، اما پس از ثبت نام باید منتظر بمانید تا با احداث مرکزداده جدید، به‌عنوان کاربری که عملکرد مرکزداده را تست می‌کند، بتوانید از برنامه استفاده کنید. پس از فراهم آمدن شرایط لازم، فعال شدن اکانت شما از طریق ایمیل خبررسانی خواهد شد. در این حالت هر 10 دقیقه، تنظیمات VDI از نو خواهد شد؛ بدین معنی که اگر فایلی را روی دسکتاپ ذخیره کنید یا تنظیماتی را تغییر دهید، پس از 10 دقیقه تمام تغییرات شما از بین خواهد رفت و به حالت اولیه باز خواهد گشت. اگر به ارزهای خارجی دسترسی دارید، می‌توانید یکی از دو پلن «Pay-as-you-go» یا «Gamer-monthly-plan» را استفاده کنید.
در Pay-as-you-go برای خرید هر اعتبار باید 0.4 دلار هزینه کنید و به ازای هر اعتبار، یک ساعت دسترسی به برنامه و 10 گیگابایت فضای SSD در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در پلن Gamer-monthly-plan هر ماه حدود 10 دلار پرداخت می‌کنید و 50 گیگابایت فضای SSD در اختیارتان قرار می‌گیرد.

5- رقیبان
LiquidSky اولین بوده است، اما تنهاترین نیست. به دلیل پرسود بودن این صنعت، شرکت‌های دیگری نیز به‌سرعت به تولید برنامه‌های همسان اقدام کرده‌اند. Remotr Game Streaming و KinoConsole - Stream games نمونه‌های دیگری هستند که برای سیستم‌عامل اندروید موجودند. این برنامه‌ها را نیز می‌توان از طریق گوگل‌پلی دانلود و نصب کرد.

منبع: شبکه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی